הקבצים הנמכרים בחנות הם דיגיטלים בלבד

המשחקים של פעם

מאת: אחינועם

מעורבות ילדים במשחקים משותפים היא דרך נפלאה לקדם את הפיתוח של מיומנויות חברתיות תוך כדי הנאה ושמירה על פעילות.

משחקים אלו מספקים הזדמנויות לילדים לתקשר, לשתף פעולה וללמוד שיעורים חברתיים חשובים באמצעות המשחק, כמו איך לפתור קונפליקטים, לנהל משא ומתן ולהתמודד עם ניצחון והפסד באווירה טובה.

זוכרות את הימים שבהם כל מה שצריך כדי לשעשע את עצמנו היה חבורה של חברות ומעט דמיון? בואו נחזור לילדות ונחדש את הקשר עם המשחקים הקלאסיים שכולנו אהבנו!

אספתי לכן פה רשימה קצרה של משחקים שהיינו משחקים פעם.

מקווה שתמצאו בה ערך 🙂

מה צריך להכין מראש? שטח פתוח

מטרות לימודיות: שמירה על שיווי משקל, מהירות תגובה, איפוק.

מהלך המשחק:

  1. החליטו מראש על נקודת התחלה ונקודת סיום.
  2. אחד השחקנים נבחר להיות 'דג מלוח'. הוא עומד בנקודת הסיום כששאר השחקנים בנקודת ההתחלה.
  3. ה'דג מלוח' מסתובב אחורה או עוצם את עיניו וסופר 'אחת, שתיים, שלוש, דג מלוח'. בזמן הזה צריכים שאר השחקנים להתקדם לכיוונו.
  4. בסוף המשפט, פוקח ה'דג מלוח' את עיניו וכל השחקנים קופאים במקום. אם הוא ראה מישהו זז הוא פוקד עליו לשוב לנקודת ההתחלה.
  5. ממשיכים עד שאחד השחקנים מגיע לקו הסיום.

מה צריך להכין מראש: שטח פתוח וישר, שבע אבנים שוטות שיכולות לעמוד זו על גבי זו, כדור קטן וגמיש.

מטרות לימודיות: ריכוז, זריזות.

מהלך המשחק:

  1. בונים מגדל משבע האבנים. מחלקים את השחקנים לשתי קבוצות. קבוצה א' עומדת כמה צעדים ממגדל האבנים, וקבוצה ב' עומדת מאחורי המגדל בחצי עיגול.
  2. שחקן מקבוצה א' מנסה להפיל את המגדל בעזרת הכדור. מטרתו להפיל כמה שפחות אבנים.
  3. הילדים מקבוצה א' מנסים לבנות את המגדל מחדש תוך כדי שהילדים מקבוצה ב' מנסים לפסול אותם ע"י זריקת הכדור.
  4. אם קבוצה א' סיימה לבנות את המגדל היא המנצחת. ואם קבוצה ב' פסלה את כל השחקנים של קבוצה א' – היא המנצחת.

מה צריך להכין מראש? מגרש, כדור

מטרות לימודיות: קורדינציה, ריכוז

מהלך המשחק:

  1. הילדים עומדים במעגל ומפסקים את רגליהם בצורה שכפות רגליהם עומדות צמודות אחד לחברו.
  2. השער הוא הרווח שבין רגליו של כל שחקן.
  3. מטרתו של כל שחקן למנוע מהכדור לעבור בשער שלו ולהבקיע כמה שיותר 'גולים' בשערים אחרים.
  4. המשתתפים מגלגלים את הכדור בכף היד או באגרוף.

מה צריך להכין מראש? קרקע חולית, שלושה מקלות

מטרות לימודיות: אימון בקפיצה למרחק, מהירות

מהלך המשחק:

  1. מסדרים את המקלות במרחק של צעד אחד זה מזה.
  2. השחקנים עומדים בטור מול המקל הראשון.
  3. כל שחקן בתורו מדלג בין המקלות מבלי לגעת בהם.
  4. שחקן שלא הגיע למקל השלישי, או דרך פעמים ברווח בין מקל למקל – נפסל.
  5. לאחר שהשחקן האחרון דילג בין המקלות, הקופץ האחרון מרחיק את המקל השלישי ובהתאמה גם את המקל האמצעי (ההרחקה מתבצעת לפי המרחק שהוא קפץ).
  6. מתחילים לדלג מתחילה לפי המרחק החדש.

מה צריך: כלום מלבד שחקנים 🙂

מטרות לימודיות: מילוי הוראות, ריכוז, הקשבה, פיתוח הדמיון

מהלך המשחק:

  1. אחד השחקנים נבחר ל'מלך'.
  2. על כל השחקנים לבצע את המטלות שאומר להם המלך.
  3. המשימה תתבצע אך ורק אם קדמו לה המילים 'המלך אמר', אם לא קדמו לה המילים – אין לבצע אותה.
  4. על המלך לנסות להטעות את השחקנים. מי שמתבלבל – נפסל.
  5. לאחר כמה פעמים מחליפים את המלך.

מה צריך להכין מראש? חישוקים כמספר המשתתפים פחות אחד

מטרות לימודיות: קואורדינציה וזריזות, תגובה מהירה, ריכוז

מהלך המשחק:

  1. כל משתתף עומד בתוך חישוק. החישוק נקרא 'דירה'. משתתף אחד נותר 'חסר דירה'.
  2. המשתתף חסר הדירה פונה לשחקנים ושואל: "יש לך דירה להשכיר?"
  3. השחקן הנשאל עונה לו בשלילה ובזמן הזה צריכים שאר השחקנים להחליף בין דירותיהם מבלי שמחוסר הדירה יתפוס את דירתם.
  4. משתתף שלא הספיק לתפוס דירה נהיה מחוסר דירה ועליו לחפש דירה להשכיר.

מה צריך להכין מראש? שטח פתוח

מטרות לימודיות: זיהוי צבעים, זריזות, מהירות, הקשבה

מהלך המשחק:

  1. אחד השחקנים נבחר ל'תופס'.
  2. התופס מכריז על צבע מסויים באזני השחקנים המשתתפים.
  3. על השחקנים למהר ולגעת בצבע שהוכרז. כך הם מוגנים מתפיסה.
  4. התופס מנסה לתפוס את השחקנים שלא הספיקו לגעת בצבע המוכרז.
  5. הנתפס הופך להיות התופס.

מה צריך להכין מראש? כדור, קיר

מטרות לימודיות: פיתוח יציבה ושמירה על שיווי המשקל, זריזות, פיתוח מוטוריקה גסה, ריכוז זיכרון ומניה.

מהלך המשחק:

  1. כל שחקן בתורו מבצע משימות בכדור עד שנפסל. הילד שהגיע אל השלב המתקדם ביותר הוא המנצח.
  2. אם כולם שיחקו ולא הגיעו לסוף המשימות, משחקים מההתחלה כל אחד מהמקום שנפסל בו.

המשימות:

  1. 7 זריקות כדור – זריקה ותפיסה פשוטה: מנקודה מסויימת שקבענו, זורקים את הכדור אל הקיר ותופסים בחזרה.
  2. 6 זריקות כדור – זריקה ותפיסה מהרצפה: מנקודה מסויימת מרוחקת מעט מהנקודה הקודמת שקבענו, אל הקיר, ובחזרה אלינו תוך כדי נפילת הכדור אל הרצפה ותפיסתו לאחר מכן.
  3. 5 זריקות כדור – זריקה וחבטת כדור: זורקים את הכדור אל הקיר, מיד לאחר מכן חובטים בו עם כף היד כשהוא באוויר ותופסים אותו.
  4. 4 זריקות כדור – זריקה וחיבוק: מנקודה מסויימת אל הקיר, תנועת חיבוק עצמי ותפיסת הכדור.
  5. 3 זריקות כדור – זריקה ותפיסה עם מכה: זורקים את הכדור אל הקיר, מוחאים כף מתחת לברך ותופסים את הכדור.
  6. 2 זריקות כדור – זריקה ומחיאת כף: זורקים את הכדור למעלה, מוחאים כף מתחת לכדור בזמן שהוא באוויר ומוחאים כף מעליו כשהוא נופל. לאחר מכן, מניחים לכדור ליפול לרצפה ותופסים אותו מיד.
  7. 1 זריקות כדור – זריקה ותפיסה עם סיבוב: זורקים את הכדור אל הקיר, מסתובבים סיבוב אחד סביב עצמנו, מניחים לכדור ליפול לרצפה ותופסים אותו.

יש לך משחק ילדות אהוב במיוחד שלא מופיע ברשימה? שתפי אותנו בתגובות!

לסיכום, משחקים הם מתנה יקרה שאנחנו יכולים לתת לילדים שלנו. הם עוזרים להם לגדול, ללמוד ולפתח את האישיות שלהם. אז בואו נחזור לילדות ונשתף את הילדים שלנו בחוויות המשחק המופלאות שלנו.

הרשמה לקבלת המגזין 'שעת איכות' למייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן